FLAG Projesi Kapsamında Geliştirilen Mobil Uygulama Öğrencilere Tanıtıldı
Kırıkkale Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, ortağı olduğu “Foreign Language Learning by Game (FLAG)” adlı Erasmus+ KA220-SCH projesi kapsamında önemli bir yaygınlaştırma etkinliğini daha başarıyla tamamladı. Proje kapsamında geliştirilen mobil uygulama, bölüm öğrencilerine tanıtıldı ve öğrencilerin uygulamayı aktif olarak deneyimlemeleri sağlandı.
Proje yöneticisi Doç. Dr. Serkan SAVAŞ tarafından yürütülen yaygınlaştırma faaliyetleri çerçevesinde, mobil uygulama indirilebilir bağlantılar üzerinden öğrencilerle paylaşıldı. Uygulamanın temel amacı, yabancı dil (İngilizce) öğrenimini oyunlaştırma yöntemiyle daha etkili ve eğlenceli hale getirmektir. Proje, Macaristan’dan Erdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium koordinatörlüğünde, Türkiye, Macaristan ve Almanya’dan toplam yedi ortak kurumla birlikte yürütülmektedir.
Tanıtım etkinliğinde öğrencilerin kullanıcı deneyimlerini değerlendirebilmek amacıyla, proje kapsamında özel olarak geliştirilen usability (kullanılabilirlik) anketi de öğrencilere uygulandı. Elde edilen veriler, uygulamanın kullanıcı dostu yapısının değerlendirilmesi ve sonraki sürümlerde yapılacak iyileştirmelere yön vermek amacıyla kullanılacaktır. Ayrıca bu anket çalışmasından elde edilen sonuçların, uluslararası bir akademik yayına dönüştürülmesi planlanmaktadır.
FLAG projesi, oyun temelli öğrenme yöntemleriyle dil öğretimini daha erişilebilir ve motive edici hale getirmeyi amaçlamakta olup, geliştirilen mobil uygulama bu hedef doğrultusunda önemli bir araç olarak konumlanmaktadır. Projenin yaygınlaştırma çalışmaları ilerleyen dönemlerde de farklı etkinliklerle sürdürülecek, daha geniş öğrenci kitlelerine ulaştırılması hedeflenecektir.
Uluslararası Etkinlikte Proje Tanıtımı
Daha geniş bir kitleye ulaşmak amacıyla yürütülen bu yaygınlaştırma faaliyetleri kapsamında, FLAG projesi ayrıca ICTurkey 2025 Uluslararası İkili Görüşme Etkinliği sırasında da katılımcılara tanıtıldı. Proje sürecinin son aşamalarına yaklaşırken, yaygınlaştırma faaliyetlerinin önemi bir kez daha vurgulanmaktadır. Bu tür uluslararası platformlar aracılığıyla gerçekleştirilen tanıtımlar hem proje görünürlüğünü artırmakta hem de uygulamanın daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmasına katkı sağlamaktadır.
Geliştirilen Mobil Uygulamanın Linkleri: App Store: https://tinyurl.com/flagios
Google Play Store: https://tinyurl.com/flagoogle
Kullanılabilirlik Anketi Linki: https://forms.gle/aao6N8vQ1Xdypjny5
Kırıkkale University Promotes FLAG Project Mobile Application to Students
Kırıkkale University Faculty of Engineering and Natural Sciences, Department of Computer Engineering, successfully completed another important dissemination activity within the
scope of the Erasmus+ KA220-SCH project titled “Foreign Language Learning by Game (FLAG)”, of which it is a partner. The mobile application developed within the scope of the project was introduced to department students, who were encouraged to actively experience the app.
As part of the dissemination activities led by the project manager Assoc. Prof. Dr. Serkan SAVAŞ, the mobile application was shared with students through downloadable links. The main goal of the app is to make foreign language (English) learning more effective and engaging through gamification. The project is coordinated by Erdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium from Hungary and is carried out in collaboration with a total of seven partner institutions from Türkiye, Hungary, and Germany.
During the promotional event, a specially designed usability survey was administered to students in order to evaluate their user experiences. The data collected will be used to assess the user-friendliness of the application and guide improvements in future versions. Furthermore, the findings from this survey are planned to be converted into an international academic publication.
The FLAG project aims to make language education more accessible and motivating through game-based learning methods, and the developed mobile application serves as a key tool in achieving this goal. Dissemination activities for the project will continue in the coming periods through various events, aiming to reach a broader audience of students.
Project Presentation at International Event
As part of our broader outreach efforts, the FLAG project was also introduced to participants during the ICTurkey 2025 International Brokerage Event. As we approach the final phases of the project, this is a timely reminder of the importance of dissemination activities. Engaging with diverse audiences through such international platforms not only strengthens project visibility but also expands the potential user base for the mobile application.
Links to the Developed Mobile Application: App Store: https://tinyurl.com/flagios
Google Play Store: https://tinyurl.com/flagoogle
Usability Survey Link: https://forms.gle/aao6N8vQ1Xdypjny5