Yabancı Dil Öğretiminde Oyunlaştırılmış Mobil Uygulama Anketi Konferans Bildirisine Dönüştü

Avrupa Birliği Erasmus+ KA220-SCH programı kapsamında yürütülen ve Kırıkkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. Serkan Savaş’ın proje yöneticiliğini yaptığı “Foreign Language Gamification” isimli stratejik ortaklık projesi önemli bir bilimsel çıktıya dönüştü.

Proje kapsamında geliştirilen oyun tabanlı mobil yabancı dil öğretim uygulamasının kullanıcı deneyimi değerlendirilerek yürütülen anket analizi, 9. Uluslararası Yapay Zekâ ve Veri İşleme Sempozyumu (IDAP’25) kapsamında kabul edildi. Konferans, 6–7 Eylül 2025 tarihlerinde eş zamanlı olarak Malatya (Türkiye) ve Seul (Güney Kore) lokasyonlarında düzenlendi.

516 katılımcıdan elde edilen veriler doğrultusunda hazırlanan bildiride, uygulamanın kullanıcı deneyimi, içerik kalitesi, etkileşim düzeyi, motivasyon mekanizmaları ve genel memnuniyet boyutlarında değerlendirildiği kapsamlı bir analiz sunuluyor. Ankette elde edilen yüksek ortalama puanlar (x̄ = 3.79–4.18), uygulamanın farklı kültürel bağlamlarda etkili bir dil öğrenme aracı olduğunu ortaya koyuyor.

Özellikle kullanıcı arayüzü ile içerik kalitesi arasındaki yüksek pozitif korelasyon (r = 0.839), başarılı bir öğrenme deneyimi için teknik tasarım ile pedagojik içeriğin birlikte önem arz ettiğini vurguluyor.

Bildiri yazarları:

· Doç. Dr. Serkan Savaş (Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye)

· Dr. Öğr. Üyesi İrfan Atabaş (Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye)

· Bernadett Revák (Óbuda Üniversitesi, Macaristan)

Bu bildiri, projenin bilimsel etkisini ve akademik görünürlüğünü artırarak, oyunlaştırma temelli dil öğretimi alanında literatüre önemli bir katkı sunmaktadır.

ENGLISH:

Survey Study on Gamified Mobile Language Learning Accepted for International Conference

As part of the Erasmus+ KA220-SCH project titled “Foreign Language Gamification”, led by Assoc. Prof. Dr. Serkan Savaş from the Department of Computer Engineering at Kırıkkale University, a significant scientific achievement has been reached.

A large-scale user experience survey, designed to evaluate the mobile application developed within the project, has been accepted for presentation at the 9th International Artificial Intelligence and Data Processing Symposium (IDAP’25) was held on September 6–7, 2025 in Malatya (Türkiye) and Seoul (South Korea) simultaneously.

The study is based on data from 516 participants across Türkiye, Hungary, and Germany, and assesses the mobile app in terms of user interface, content quality, interaction, motivational mechanisms, and overall satisfaction. High average scores (x̄ = 3.79–4.18) across all dimensions reflect the app’s strong performance and cross-cultural applicability as an effective language learning tool.

The study highlights a strong correlation (r = 0.839) between user interface and content quality, emphasizing the critical link between technical design and pedagogical impact in educational technologies.

Authors:

· Assoc. Prof. Dr. Serkan Savaş (Kırıkkale University, Türkiye)

· Asst. Prof. Dr. Irfan Atabaş (Kırıkkale University, Türkiye)

· Bernadett Revák (Óbuda University, Hungary)

This paper enhances the academic visibility of the project and contributes significantly to the literature on gamification-based language education.